Billiga begagnade Fiat-2800 går mot den allmänna riktningen av svårsålda bilar. Den pågående virus sjukdomen har paralyserat en stor del i samhället. Och framtiden är ju oviss, på grund av detta väljer en del att skrota bilen Uddevalla och bevara i sina stålar tills viss omändring händer. Handlande av nytillverkade personbilar ligger numera inte som något prioriterat utgiftsslag i hushållsbudgeten.
Men prisvärda begagnade Fiat-2800 går tvärt emot andra fordon. Köpbehovet har sällan varit så enorm som den är nuförtiden. Motiveringen för bilskrotning är simpelt. Fortfarande behöver de flesta förflytta sig till arbetsplatser, butiker eller någon aktivitetsplats. En del av de här turerna görs med kollektiva bussar. Det är även det färdsättet som entusiasmeras genom olika politiska beslut. Så för att hindra bilåkandet har dieselpriser ökats, Riksdagen har chockhöjt bilskatten samt skatt på trängsel har införts. Alla styrda politiska åtgärder har såklart medfört till fler kollektivresor, samt att familjens andra-bil valts bort
Fiat-2800 konkurrerar med kollektivtrafiken
Allmänna uppmaningar från Folkhälsomyndigheten, som två meters distans samt munskyddens lägre betydelse, har höjt människors olust att resa allmänna bussar. Att riksdagens också tipsar gemene man att avregistrera bilen hos en bilåtervinnare rubbar inte skepticismen. Men alla av familjemedlemmarna har inte tillgång till någon bil.
Därför är det mycket mer väsentligt än allt annat att erhålla ännu en körduglig Fiat-2800, så att alla familjemedlemmar kan köra på ett obekymrat sätt. För rekommendationerna i all heder, funktionera nog tvåmeters-riktlinjen för sittande människor. Men för människor i rörelse på bilskrot Uddevalla och begränsade utrymmen framställs det mera som en illusion. För den skull skall inskaffande av en andrabil prioriteras som nummer ett.
Uttjänta Fiat-2800 rullar vidare i Uddevalla
Bättre kördugliga Fiat-2800 med stora växthusföroreningar och usel trafiksäkerhet kan i de flesta fall gälla fullmakt på uttjänta bilar. Förutom att skrota fordon har de blivit lockande för den organiserade kriminaliteten där skrotade Fiat-126 får make-up i Uddevalla. Där är avkastningen ca 11 gånger större än liknande svenska priser. Och det har etablerats flertalet små bilverkstäder, som med simpla medel kan få gamla Fiat-2800 bilskrot som skrotar bil för dödsbo i Uddevalla. Så kampen finns redan för familjen, som är på jagande efter en prisvärd körduglig andra-bil.
Pandemin i Uddevalla ändrar förutsättningar för Fiat-2800
Auktoriserade skrotfirmor, som vanligtvis skrotar bilar och andra fordon för reservdelar, lockar bilinnehavare med stora ersättningar.
Några klimatkamrater har valt att lämna bilarna här med god ansvarskänsla, igenom att hindra ytterligare åkande av försvagning och mindre trafiktrygga bilar. Men via skräcken att resa tåg har den stora efterfrågan höjt priserna.
De utslitna personbilarna förblir bildemontering antagligen på vägarna i många år framöver. Natur och trygghetsfrågor kommer i skuggan av hushållets säkerhet under tvungna resor. Så de här bättre begagnade Fiat-2800 säljs som aldrig någon gång. Ur klimataspekt vrids klockan tillbaka otal decennier. Och frågan är oundgänglig. Kommer den att stanna där för alltid?