Skrota bilen från Sandhem ger ingen självklar klimatförbättring

Skrota bilen från Sandhem ger ingen självklar klimatförbättring med gällande krav från demonterings-författningen innebär sänkning av bilars klimat-orenligheter samt ger fordonsinnehavare en ansenlig ersättning. Och det är resultatet efter mindre än femton års framsteg av skrotningsförloppet. Allt etablerades med indragning av den obligatoriska skrotbilspremie, som kompenserades med kostnadsfri bilskrotning. Trafikverket förordade fordonstillverkarna att överta kostnaden och även instifta en utbredd sammanslutning av bilåtervinnare, som fick godkänd att verkställa skrotning på Trafikverket. Dessa skrotar licensierades av myndigheter genom särskilda tillstånd. Bilinrättningen fick dessutom order om en riktad demontering av fordon upp till 3,5 ton totalvikt. Med medverkan av bilproducenterna har det kravet infriats. Så nuförtiden är det mycket mer lönande att skrota bilen i klimatmässigt än att dumpa den i omgivningen. Och detta var förmodligen budskapet när myndigheterna offentliggjorde föreskrifterna. Men även om förloppet med skrotbilar slutat med bra resultat överskuggas de tyvärr av den förstörelsen, som den befintliga fordonsparken orsakar klimatet igenom konstanta luft-orenligheter.

Naturförvärrandet i Sandhem kopplas till bilars avgasföroreningar

Att få bilen skrotad ”naturklyftigt” i Sandhem kan i alla fall få personer att påverkas mot hotet, som på lång sikt är avsevärt hotfullare än corona-pandemin. Detta ha sin grund på det mänskliga tillväxten av föroreningar, som förorsakas av bensin som drivmedel, och verkar vara knutna till alla aktuella klimatkrafter. Värmen på Jorden har i genomsnitt förhöjts med 1,2 grader. Men är det dubbla i Arktis, som norden till viss del ligger i. Vår medeltemperatur tilltar oavbrutet och är i år den högsta som gått fastställa. Glaciärerna töar och trädgränsen rör på sig uppåt med två meter årsvis. Väderförhållanden med het luft och vindar från söder förbättrar inte den negativa trenden i norra ishavet eller Västergötland. För att blockera värmestrålning ligger CO-2 som ett täcke i luften. Det jämka i regel igenom vulkaners utgjutelser med väldiga koldioxid-kontamination. Men det humanitiva emissionen utvidgar filtens täthet och isoleringsstyrka genomgripande. Det artificiella hinnans tilltagande gradtal kan inte någon fixa med en vaccinspruta. Man måste inte vara raketforskare för att inse följderna av ett helt eliminerat ekologiskt uppbyggnad, som måste korrigera gradtal och med detta miljön.

Okontrollerad bildemontering i Sandhem kan ha effekt på variationen i miljön

Att demontera kasserade personbilar klimatmässigt i Sandhem med förstärkande miljöförbättring, är väl som att hitta en nål i en stor myrstack. Men det är det enorma antalet som åstadkommer avvikelsen. En bil går genom tre skeden med koldioxid-förorening. metallframställande, fabricerande och brukning, där äldre bilar är rena miljöskurkar med enorma koldioxid i föroreningarna. Igenom att skrota ett uttjänt fordon i Ersmark för avregistrering, uppnås det främsta resultatet att miljöklokt medverka i en procedur för klimattillstånd. För varje 1 000 kg regenererat järn sänks CO-2-utsläppet lika mycket. Energibehovet sjunker med 80 procent via det ideliga kretsloppet, som en sådan bilskrotning medför. Så välbetänkta avgöranden, att skiljas från gamla miljöbrottslingar från, kan hjälpa till att bryta den destruktiva förändringen.