Bilåtervinning av Lancia-Fulvia på Bilskrot med sunt förnuft i Mölndal

Mot alla vettiga odds ökar försäljningen av prisvärda besiktigade Lancia-Fulvia i taket, som aldrig tidigare har setts. Med hjälp av politiska ställningstagande har bilkörning till och från arbetsplatsen stegvis förändrats till allmänna bussresor.

Styrmekanismer som Bonus-Malus, chockhöjda dieselpriser och skatt för trängsel har gynnat till den naturförbättrande handlingen. Hushållets andra-bil till fordonsvrak har skrotats. Men mitt uppe i den nuvarande Coronapandemin kommer påstötningar som raskt ruckar arbetssätten. De ger föda till en av bilhistoriens uppseendeväckande triumfer, igenom att skrotade Lancia-Fulvia repareras med begagnade reservdelar till godkända fordon.

Bilåtervinning av Lancia-Fulvia på Bilskrot med sunt förnuft i Mölndal

Lancia-Fulvia konkurrerar med kollektivtrafiken

Vanliga uppmaningar från regeringen, som två meters avstånd också munskyddens mindre betydelse, har höjt vanligt folks olust att resa allmänna bussar. Att regeringens därtill tipsar gemene man att köra bil förändrar inte skepticismen. Men alla av hushållet har inte möjlighet att utnyttja något fordon. Fördenskull är det mer betydelsefullt än allt annat att få tag i ytterligare en gammal Lancia-Fulvia, så att alla i familjen kan åka på ett obekymrat vis. För rekommendationerna i all ära, klaffar nog 2 m-riktlinjen för sittande folk. Men för folk i förflyttning på begränsada ytor låter det mer som en illusion. På grund av detta bör förvärvande av en andrabil främjas.

Uttjänta Lancia-Fulvia rullar vidare

Bra besiktigade Lancia-Fulvia med stora CO2utsläpp och dålig trafiktrygghet kan i många fall betraktas som uttjänta bilar. Förutom att återvinna personbilen har de blivit tilltalande för den olagliga kriminaliteten för laglös utskeppning framför allt till Mellanöstern. Där är försäljningspriset uppskattningsvis elva gånger större än liknande på bilskrot Mölndal med svenska priser. Och det har etablerats många små bilverkstäder, som med anspråkslösa medel kan få gamla Lancia-Fulvia godkända igenom en bilbesiktning för senare sälja bilen med god förtjänst. Så tävlingen råder redan för familjefadern, som är på jagande efter en prisvärd begagnad andra-bil.

Besiktningen i Uddevalla yrkar ofta på byte av strålkastare i Renault-Torino på bilskrot

Besiktningen i Uddevalla yrkar ofta på byte av strålkastare i Renault-Torino på bilskrot

Det är meningslöst att räkna med en bilskrot har absolut varaktighet för en strålkastare i Uddevalla för en gammal Renault-Torino. Detta gäller förmodligen för alla detaljerade reservdelar.

Honda-CRV lämnas inte till återvinning i Stenungsund

Honda-CRV lämnas inte till återvinning i Stenungsund

En äldre Honda-CRV har utan förvarning blivit eftertraktad på försäljningsmarknaden. En hotande situation, som Corona pandemin, kan kvickt förändra på etablerade uppförande och behandlingssätt.

Pandemin ändrar förutsättningar för Lancia-Fulvia

Godkända skrotföretag, som som oftast skrotar personbilen för demontering, frestar med att skrota bilen Mölndal med höga ersättningar. Några naturkamrater har utsett att lämna fordonen här med gott samvete, igenom att upphöra med vidare farande av oförsäkrade och lägre trafiktrygga bilar. Men genom skräcken att resa tåg suget efter den gamla bilen ökat priserna. De uttjänta bilarna förblir antagligen på vägarna i många år framöver. Natur och ärenden är sekundärt av familjens trygghet under beordrade turer.

Dessa bättre kördugliga Lancia-Fulvia säljs med otrolig åtgång. Ur miljösynvinkel vrids klockan tillbaka otaliga årtionden. Och frågan är essentiell. Kommer det förbli så här för evigt?