Bonus-Malus ökar inte antalet Hyundai-Equus till bilskrot

Billiga kördugliga Hyundai-Equus går mot den globala vägen av osäljbara artiklar. Den fortlöpande Covid-19 har handlingsförlamat en del städer i Sverige. Tillkommande tid är ju oviss, av den orsaken väljer flertalet att bevara i sina slantar tills någon förändring kan skönjas. Förvärv av nyproducerade personbilar ligger inte längre som något prioriterat kostnadsslag i hushållskassan. Men bra kördugliga Hyundai-Equus går tvärtemot andra bilar. Efterfrågan har aldrig varit så enorm som den är idag. Motiveringen är simpelt. Fortsättningsvis behöver de flesta åka till jobbet, affärer eller någon fritids sysselsättningsplats. En del av de här resor görs med statliga spårvagnar. Det är också det transportsättet som stimulerats via diverse politiska beslut. Så för att hindra bilåkandet har dieselpriser höjts, Bonus-Malus har chockhöjt bilskatten samt trängselskatter har introducerats. Alla styrda politiska åtgärder har förstås lett till ökade allmänna resor, samt att hushållets andra-bil skrotats.

Hyundai-Equus konkurrerar med kollektivtrafiken

Generella uppmaningar från Regeringen, som 2 m avstånd också munskyddens lägre betydelse, har höjt vanligt folks ovillighet att åka kollektivt. Att folkhälsomyndigheten också rekommenderar gemene man att köra bil rubbar inte skepticismen. Men alla av hushållet har inte möjlighet att utnyttja någon bil. Av den orsaken är det viktigare än allt annat att få tag i ytterligare en körduglig Hyundai-Equus, så att alla i hushållet kan färdas på ett harmoniskt vis. För rekommendationerna i all ära, funktionera bilskrot nog 2 m-principen för sittande folk. Men för personer i omlopp på trånga områden framställs det mer som en önskedröm. Av den orsaken ska inskaffande av en andrabil gynnas.

Uttjänta Hyundai-Equus rullar vidare

Billiga kördugliga Hyundai-Equus med höga växthusavgaser och oduglig trafiksäkerhet kan i en del fall betraktas som skrot. Förutom att skrota fordon har de blivit tilltalande för den samordnade brottsligheten för lagstridig utlandsförsäljning i första hand till Afrika. Där är förtjänsten uppemot 10 gånger större än motsvarande svenska priser. Och det har startats flertalet mindre verkstäder, som med lätta renoveringar kan få de uttjänta Hyundai-Equus godkända genom en bilprovningen. Så tävlingen existerar redan för familjefadern, som är på jagande efter en prisvärd körduglig andra-bil.

Pandemin ändrar förutsättningar för Hyundai-Equus

Certifierade bildemonteringar, som generellt kasserar bilen för återvinning, lockar bilägare med stora betalningar. Några klimatkamrater har föredragit att överlämna bilarna här med gott samvete, genom att hejda vidare farande av försvagning och mindre trafiksäkra fordon. Men genom ångesten att använda tåg har den stora efterfrågan trissat upp priserna. De uttjänta bilarna kommer att leva vidare. Klimat och trygghetsfrågor kommer i andra hand av hushållets trygghet under beordrade turer. Så dessa bra kördugliga Hyundai-Equus går åt som smör i solsken. Ur klimatsynpunkt är det ett steg tillbaka många årtionden. Och frågan är oumbärlig. Kommer det förbli så här för evigt?