Volkswagen-Passat ger mer än begagnade delar hos en auktoriserad bilskrot i Kungälv

Det är inte alla förunnat att få 1 500 kr i kompensation för att skrota bilen i Kungälv av en Volkswagen-Passat på en legitimerad bildemontering. För det är ju inte så lång tid sedan det kostade lika mycket att bli av med fordonsvraket på ett lagligt vis. Förvisso kompenserade staten en del till bildemonteringen i Kungälv, men det räckte inte till hela avgiften. Igenom att lämna fordonet i skog och mark kunde en krogsväng finansieras. Och det kunde till och med bli ett par, när den statliga skrotpremien uteblev. De här ogynnsamma naturhandlingarna irriterade Länsstyrelsen till att ta av sig silkesvantarna. Raka och produktiva ultimatum ställdes till Biltillverkare att skrota avställda bilar igenom nya stabila lagar. De skulle från nuvarande tid hämta in och betala alla återvinningar ur egen kassa. Därtill bands bilskrot i Kungälv som tävlar om inköp av havererade Volkswagen-Bubblan eller en oanvändbar Volkswagen-Passat.

Attraktiva bildelar inbringar mer pengar på Volkswagen-Passat hos skrothandlaren i Kungälv

Fordonstillverkare gavs anvisningar om en 95-procentig återföring av en Volkswagen-Passat till en evig kretsgång i nyproduktion. Efter många års ihållande arbete har detta mål uppnåtts med bra marginal. Därför har anspråk på betalning bytts till en rimlig ersättning för ett bilvrak hos en legal bilskrot i Kungälv. Men återvinningsförloppet med mottagningsbevis hade inte varit framgångsrik utan Länsstyrelsens brutala påtryckningar på skrothandlarna. Kasserade bilar klassades som naturkänsligt avfall, och Miljöledningen bereddes i uppgift att tillse att de de hårda bestämmelserna verkställdes ackurat. Skrotning och miljöhantering med avregistrering av en Volkswagen-Passat hos en legitimerad bilskrotning i Kungälv miljöreglerades och inspekterades så noga att olaglig verksamhet skulle upplösas. Det förmådde dessutom, att nära 50 % av Sveriges skrotar var tvungna att avveckla verksamheten. Idag har omläggningen av återvinning av bilar realiserats till de nya riktlinjerna. En legitimerad bilskrotning i Kungälv följer klimatvillkoren utan anmärkningar. Men allt är inte frid och fröjd. Gamla uttjänta Volkswagen-Passat och andra trotjänare är eftersträvade objekt.

Skrotar i Kungälv har konkurrenter om gamla Volkswagen-Passat

Att skrotfirma i Kungälv har kärv rivalitet om en murkna fordonsvrak är ingen ny upplysning. Förbjudna utskeppningar har skett en god stund. Det framställs i Södermalmsnytt hur klimatinspektörer och polismakten bara kan se på, hur beskaffenhet för 1000-tals kronor rullar förbi varje dag. Den organiserade kriminaliteten har upptäckt en ny och riskfri verksamhet vid sidan av droghandeln. Och hantering med utförsel av uttjänta bilar i trafik växer konstant. Efterfrågan av övergivna bilar i Kungälv och efter prisvärda begagnade fordon som Volkswagen-Passat är mer än överhuvudtaget. Några, mer eller mindre samordnade, bilverkstäder införskaffar och fixar tillräckligt strikt med beg. bildelar. Detta är självklart en missräkning för de aktiva klimatkämparna, som slåss mot nedskräpning av fordon och de höga avgasföroreningarna. I nuvarande pandemins uppmaning, att köra bil som alternativ för att resa spårvagn, ökar engagemanget för förvärv av en prisvärd andrabil till hemmet högsta prioritet. Så en auktoriserad skrotfirma i Kungälv ser med vemod hur en uttjänt klimat- och trafikfarlig Volkswagen-Passat åker utmed sin skrot.