Bonus-Malus ökar inte antalet Opel-Laubfrosch till bilskrot

Billiga kördugliga Opel-Laubfrosch går mot den rådande rörelsen av trögsålda produkter. Den fortgående epidemin har handlingsförlamat vissa regioner i Sverige. Morgondagen är ju oklar, av den orsaken väljer många att spara i sina slantar tills någon ändring inträffar. Inköp av moderna bilar ligger numera inte som något prioriterat utgiftsslag i hushållskassan. Men billiga kördugliga Opel-Laubfrosch går stick i stäv mot andra kapitalvaror. Suget har sällan varit så stor som den är i dag. Motiveringen är enkel. Fortsättningsvis behöver många köra till jobbet, affärer eller någon fritids sysselsättningsplats. En del av dessa turerna utförs med statliga transportmedel. Det är likaså det färdsättet som stimulerats via diverse politiska beslut. Så för att tygla bilåkandet har bensinpriser höjts, Bonus-Malus har höjt bilskatten också trängselskatter har införts. Alla riktade politiska åtgärder har naturligtvis medfört till fler bussresor, samt att familjens andra-bil sålts.

Opel-Laubfrosch konkurrerar med kollektivtrafiken

Vanliga inrådan från Regeringen, som två m avstånd och munskyddens mindre relevans, har höjt gemene mans motsträvighet att använda kollektivt. Att riksdagens också uppmanar gemene man att använda bilen förändrar inte misstrogenheten. Men alla av hushållet har inte tillgång till något fordon. Därför är det mer betydelsefullt än allt annat att skaffa ännu en äldre Opel-Laubfrosch , så att alla i familjen kan åka på ett tryggt sätt. För referenserna i all aktning, funktionera nog 2 m-regeln för sittande människor. Men för personer i rotation på begränsada ytor låter det mera som en utopi. På grund av detta skall köpandet av en andrabil särbehandlas.

Uttjänta Opel-Laubfrosch rullar vidare

Bättre kördugliga Opel-Laubfrosch med stora koldioxidutsläpp och usel trafiktrygghet kan i flertalet fall gälla som uttjänta bilar. Frånsett att återvinna personbilen har de blivit lockande för den olagliga kriminaliteten för lagstridig utförsel i första hand till Afrika. Där är förtjänsten sisådär 10 gånger större än motsvarande svenska priser. Och det har etablerats flertalet mindre verkstäder, som med enkla upprustningar kan få de uttjänta Opel-Laubfrosch godkända genom en bilprovningen. Så konkurrensen finns allaredan för familjefadern, som är på jagande efter en billig gammal andra-bil.

Pandemin ändrar förutsättningar Opel-Laubfrosch

Godkända bildemonteringar, som vanligtvis kasserar fordon för demontering, frestar bilägare med stora betalningar. Några miljövänner har valt att lämna fordonen här med gott samvete, genom att stoppa vidare åkande av försvagning och lägre trafiktrygga fordon. Men via fasan att använda allmänna bussar suget efter den gamla bilen ökat priserna. De utslitna fordonen kommer att leva vidare. Miljö och trygghetsförfrågan är sekundärt av familjens säkerhet under tvungna resor. Så de här bättre begagnade Opel-Laubfrosch säljs som aldrig någon upplevt. Ur naturhänseende vrids klockan tillbaka otal årtionden. Och frågan bilskrot är oumbärlig. Kommer den att stanna där för alltid?