Bra besiktigade Opel-Campo har fått en försäljningssuccé som inte någon gång tidigare varit med om. Och det hänger på den uppkomna situation med den rådande fruktade coronapandemin. Ångesten att åka kollektivt har inte minskat igenom Regeringens rekommendationer.
Under en del år har Regeringens beslut varit riktade mot reducerad användning av personbil. Riksdagens, höjda bensinpriser och skatt för trängsel är en del dylika förslag. Det har medfört till betydande fler åkturer till och från arbetet har åkts allmänna bussar. Så hushållets andra-bil har fått ge efter för andra köp. Men nu saknas den mer än allt annat. Den ovissa morgondagen har resulterat i att inga nytillverkade personbilar säljs till gemene man. Vilket omfattar de flesta kapitalvarorna. Men en gammal Opel-Campo bryter strukturen på ett anmärkningsvärt vis.
Opel-Campo konkurrerar med kollektivtrafiken
Allmänna uppmaningar från Folkhälsomyndigheten, som 2 meters avstånd samt munskyddens lägre innebörd, har höjt vanligt folks ovilja att resa spårvagn. Att regeringens därtill tipsar privatpersoner att använda bilen ändrar inte misstron. Men hälften av familjemedlemmarna har inte möjlighet att utnyttja en personbil.
Av den orsaken är det viktigare än allt annat att skaffa ännu en äldre Opel-Camp , så att alla i hushållet kan åka på ett lugnt vis. För referenserna i all ära, klaffar nog tvåmeters-regeln för sittande folk. Men för folk i förflyttning på begränsade områden gestaltas det mera som en önsketänkande. På grund av detta skall inskaffande av en andrabil favoriseras.
Uttjänta Opel-Campo rullar vidare
Bättre begagnade Opel-Campo med höga CO2avgaser och usel trafiksäkerhet kan i flertalet fall ses som skrotbilar. Förutom att skrota fordon har de blivit begärlig för den bilskrot olagliga kriminaliteten för lagstridig utförsel framför allt till Mellanöstern. Där är vinsten i det närmaste tio gånger mer än liknande svenska priser.
Det har etablerats många mindre verkstäder, som med simpla förbättringar kan få rostiga trafikfarliga Opel-Campo godkända igenom en bilprovningen. Så konkurrensen förekommer allaredan för familjefadern, som är på jagande efter en prisvärd äldre andra-bil.
Pandemin ändrar förutsättningar för Opel-Campo
Certifierade bilåtervinnare, som vanligtvis kasserar bilen för miljön, attraherar fordonsinnehavare med höga betalningar. Några klimatkamrater har valt att lämna fordonen här med god ansvarskänsla, igenom att avvärja mer drift av miljöfördärvande och lägre trafiksäkra personbilar.
Men genom ångesten att åka tåg har den stora efterfrågan ökat priserna. De kasserade fordonen kommer att leva vidare. Natur och ärenden kommer i skuggan av hushållets trygghet under beordrade turer. Så dessa bättre begagnade Opel-Campo säljs som aldrig förr. Ur klimataspekt är det ett steg tillbaka flera decennier. Och frågan är essentiell. Kommer den att stanna där för evigt?