Bonus-Malus i Angered ökar inte antalet Fiat-Tempra till bilskrot

Billiga kördugliga Fiat-Tempra går mot den allmängiltiga riktningen av trögsålda fordon. Den aktuella coronapandemin har lamslagit en stor del i samhället. Och framtiden för alla fordonsvrak är ju oklar, fördenskull bestämmer sig vanligt folk att bevara i sina stålar tills viss förändring äger rum. Handlande av moderna bilar ligger inte längre som något prioriterat kostnadsslag i hushållskassan.

Men billiga kördugliga Fiat-Tempra går tvärt emot andra fordon och håller sig borta från bilskrotning i Angered. Lusten att köpa har inte någon gång varit så kraftig som den är idag. Förklaringen är enkel. Fortfarande måste många ta sig till arbetsplatser, affärer eller någon aktivitetsplats. Några av de här turerna utförs med allmänna bussar.

Det är även det färdsättet som beslutas igenom olika politiska fastställande. Så för att dämpa bilåkandet har bränslepriser ökats, Bonus-Malus har höjt fordonsskatten även skatt på trängsel har introducerats. Detta har medfört att fler skrota utländska bilar i Angered. Alla riktade politiska insatser har absolut medfört till fler kollektivresor, samt att hushållets andra-bil valts bort.

Fiat-Tempra konkurrerar i Angered med kollektivtrafiken

Vanliga råd från Folkhälsomyndigheten, som 2 meters distans också munskyddens lägre mening, har ökat allmänhetens olust att använda spårvagn för att komma till en bildemontering i Angered. Att folkhälsomyndigheten också rekommenderar allmänheten att använda bilen rubbar inte misstänksamheten. Men hälften av hushållet har inte tillgång till någon bil och registreringsbevis del 2.

Därför är det viktigare än allt annat att köpa ännu en besiktigad Fiat-Tempra, så att alla i hushållet kan köra på ett harmoniskt sätt. För referenserna i all aktning, funktionera nog 2 m-bestämmelsen för sittande folk. Men för människor i rörelse på trånga ytor framställs det mera som en utopi. För den skull skall köpet av en andrabil särbehandlas och mottagningsbevis skall man få när man lämnar sin gamla bil till skroten.

Uttjänta Fiat-Tempra rullar vidare i Angered

Prisvärda besiktigade Fiat-Tempra med höga CO2avgaser och usel trafiktrygghet kan i många fall betraktas som uttjänta bilar. Bortsett från att skrota bilen i Angered med regelrätt avregistrering på fordonet. Där bilskroten överlämnar ett skrotintyg har de blivit lockande för den förbjudna kriminaliteten för lagstridig utlandsförsäljning framför allt till Mellanöstern.

Där är förtjänsten uppskattningsvis elva gånger större än motsvarande svenska priser. Och det har vuxit fram flertalet små verkstäder, som med enkla förbättringar kan få gamla Fiat-Tempra godkända genom en bilprovningen. Så konkurrensen råder redan för hushållet, som är på jakt efter en billig gammal andra-bil.

Pandemin ändrar förutsättningar i Angered för Fiat-Tempra

Behöriga skrotar, som brukligen kasserar övergivna bilar för reservdelar, attraherar fordonsinnehavare för bilskrot i Angered med stora betalningar. Några naturvänner har utsett att lämna personbilarna här med gott samvete, genom att avbryta ytterligare drift av försvagning och lägre trafiksäkra personbilar.

Bonus-Malus i Angered ökar inte antalet Fiat-Tempra till bilskrot

Men igenom rädslan att använda tåg suget efter den gamla bilen ökat priserna. De skrotade avställda bilarna kommer att leva vidare. Klimat och trygghetsfrågor kommer i andra hand av hushållets säkerhet under tvungna turer. Så de här bra begagnade Fiat-Tempra slår försäljningsrekord trots regeringens Bonus-Malus. Ur miljöaspekt är det ett steg tillbaka otaliga årtionden. Och frågan är oumbärlig. Kommer det förbli så här för alltid?