Ångesten för coronapandemin har bromsat allmänhetens entusiasm i Kungälv att riskera några pengar på fordon. Tankar på moderna fordon läggs åt sidan. Men suget efter bra besiktigade Fiat-Elba är skiljer sig från andra varor. Genom myndigheternas styrda fastställelser har bilkörningar ebbat ut hos de flesta familjerna. På grund av ökade bilskatter, bränslepriser och trängselskatter bestämmer sig en del att åka till sina arbeten med spårvagn.
Hushållets andra-bil har genom detta blivit onödig och de flesta har bestämt sig för att skrota bilen i Kungälv. Men rädslan för kollektivresor, parallellt med riksdagens rekommendationer har vänt upp och ned på tidigare naturmässiga och kraftbesparande föreställningar. Nu har en besiktigad Fiat-Elba blivit ett av de mer omtyckta ägodelen för flera hushåll.
Fiat-Elba konkurrerar med kollektivtrafiken i Kungälv
Allmängiltiga rekommendationer från Folkhälsomyndigheten, som två meters avstånd och munskyddens lägre innebörd, har ökat vanligt folks ovillighet att åka spårvagn. Att riksdagens också tipsar vanligt folk bilskrotning än köra bil ändrar inte misstroendet. Men alla av hushållet har inte tillgång till registreringsbeviset av en personbil.
Av den orsaken är det mer angeläget än allt annat att erhålla ännu en körduglig , så att alla familjemedlemmar kan köra på ett lugnt vis. För referenserna i all heder, fungerar nog Fiat-Elba tvåmeters-principen för sittande personer. Men för människor i rotation på bildemontering ytor framställs det mera med begagnade bildelar i händerna. På grund av detta bör införskaffade av en andrabil behandlas med förtur.
Uttjänta Fiat-Elba rullar vidare
Bättre besiktigade Fiat-Elba med stora växthusföroreningar och oduglig trafiktrygghet kan i många fall gälla som skrot. Frånsett att skrota bilen gratis i Kungälv har de blivit attraktiva för den samordnad Illegal verksamhet med Kia-Cee’d motarbetar auktoriserad bildemontering i Kungälv för laglös export framför allt till Väst-Afrika.
Där är vinsten ungefär 10 gånger mer än liknande svenska priser. Och det har öppnats många fordonsvrak med mindre verkstäder, som med primitiva förbättringar kan få de uttjänta bilarna med mottagningsbevis godkända genom en bilbesiktning. Så kampen finns redan för hushållet, som är på jakt efter en prisvärd körduglig andra-bil.
Pandemin ändrar förutsättningar för Fiat-Elba
Behörig bildemontering i Kungälv, som vanligtvis skrotar utländska bilar för demontering, lockar bilägare med stora betalningar. Några klimatkamrater har valt att överlämna fordonen här med god ansvarskänsla, igenom att upphöra med mer drift av naturförsämring och mindre trafiktrygga personbilar. Men via fasan att resa tåg suget efter den gamla bilen höjt priserna.
De uttjänta personbilarna kommer att leva vidare. Klimat och trygghetsfrågor kommer i skuggan av familjens säkerhet under tvungna åkturer. Så de bilskrot Kungälv Fiat-Elba körs så skrotningsintyg att koldioxidfaran ökar. Ur miljöaspekt är det ett steg tillbaka många decennier. Och frågan är omöjlig att undvara. Kommer det förbli så här för jämnan?